7 September

Knappast någon nyhet att det regnar ?!!

Hela min dag igår bestod av plugg vilket gjorde att hjärnan blev helt överhettad och jag fick en hemsk huvudvärk som höll i sig hela natten.

Åkte till skolan imorse. Jag och Ardita tog ett tidigare tåg än vanligt då vi kände att vi för engångsskull ville hitta till skolan själv. Vi har alltid följt efter folk påväg till skolan och vårt nya mission var att hitta rätt buss. Tog en chansning och följde efter en kille som såg ut att skulla åka tåg vilket han också skulle så vi har lyckats ta bussen två dagar nu ;)

Hade en föreläsning idag som faktiskt var rätt intressant. Den handlade blandannat om en gammal sociologisk tänkares teorier om självmord. Han beskrev självmordet som något naturligt i samhället.
Fick även veta att det är lika vanligt att man tar sitt liv om man är deprimerad pga kanske arbetslös eller någon annan nergång i ens sociala liv som det är att man tar livet av sig trots en positiv händelse typ miljonvinst på lotto. Mycket intressant må jag säga..
Ta det nu inte som att jag förespråkar självmord, tycker det är hemskt men var ändå intressant att höra teorier om det.

Kom hem från skolan vid 14 tiden och sen dess har jag bara fixat en massa med innebandyn till ikväll. Ska strax börja med en uppgift till seminariumet på fredag. Hade tänkt berätta lite om mitt jobb =)

Efter plugget blir det lite mat och på menyn idag står kokt potatis med panerad fisk.

Ska träna innebandy ikväll mellan 20-22 .. ÄNTLIGEN !!! Älskade saknade innebandy ..


Är det bara jag som tycker att September är en oerhört tragisk månad ? Händer nästan alltid något varje år i September som får en att tappa andan.

Läste idag att ett helt hockeylag kraschat direkt efter start i Ryssland. De skulle på en match men kom aldrig så långt. Endast 2 av 44 överlevde och det var någon ryss och en flygvärdinna.. Detta innebär att Sveriges Stefan Liv omkom :( Till och med jag känner till Stefan Liv .. Det är den enda målvakten i Sveriges landslag som jag kommer ihåg har stått alltid.

UUUUUSCH.. stackars anhöriga och stackars vänner.. Fy vad bra man har det!
Live in peace <3



Idag saknar jag Alexsandra Blegel!!
Känns konstigt att gå på "lektioner" och överhuvudtaget gå i skolan utan henne.
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0