13 September

Imorse var det ovanligt tungt att ta sig upp ur sängen och vidare till skolan. Vaknade runt sju för att ta tåget redan vid åtta eftersom vi inte vill riskera att komma för sent. Idag hade vi inga föreläsningar på schemat och då jag ligger lite efter med plugget så ville jag inte åka till skolan för en dag som egentligen var onödig. SÅ FEL JAG HADE .. det var en helt okej skoldag där vi lekte lekar och försökte lära känna varandra.
Fick lära känna lite nya människor vilket alltid är trevligt namnen blev jag dock inte klokare på.
Aid är nog gruppens solsken , han har nog lyckats få alla att dra lite extra på smilbanden.

Kom hem vid kvart i fyra och satt mig ner i soffan med en gruppuppgift som ska göras och pang så blev kl 19 från ingenstanns. Hade tänkt göra klart den så gott det går idag så ´jag kan fokusera på den inviduella uppgiften imorgon om jävla cp Adlibris kan skicka min bok som jag måste använda till uppgiften.

Ikväll om jag har ork och tid så ska jag kolla Barca-Milan om jag orkar köpa hem matchen. Förhoppningsvis vill syrran och Gustav kolla fotboll med mig så jag slipper sitta och titta själv. Hade varit spännande att se det här nya programmet Kaos i Båstad med.

Sitter just nu och håller tummen för att mitt lilla kusinbarn nummer två ska bestämma sig för att trivas i magen och stanna där i minst 4 veckor till. Dock verkar han eller hon vilja ta sig ut nu! Längtar efter att alla gravida ska få sina barn nu så jag kan få köpa bebiskläder. =)


Min vecka ser ut som följer.

Onsdag: Ledig från skolan men det innebär hemmaplugg och innebandy på kvällen.

Torsdag: Ledig från skolan , men hemma plugg eller träffa Marcelo och Adelina (mina gruppkamrater)står på
schemat.  På kvällen blir det match mot Stanstad hemma i strövelshallen 20.00!

Fredag: Seminarium - grupparbetet ska redovisas 12-13.30.. sen är det helg :)
Ska dock försöka plugga lite så jag slipper ha ångest på lördagen.

Lördag: Herrarna spelar match på salamis sen blir det fest med fotbollsmänniskorna
och förhoppningsvis min älskade Johanna. Blegel hade varit en trevlig överraskning med;)

Söndag: Förhoppningsvis tillräckligt pigg för att plugga lite.


Något annat som ger mig en klump i magen är mitt jobb. De ser gärna att jag jobbar när jag är ledig men idag sjönk de i mina ögon då de omplacerade all personal vilket kommer innebära kaos hos de gamla, anhöriga och verksamheten i sig. Om chefen får som hon vill träder detta i kraft den 14 Nov så fram till det kan jag tänka mig att ställa upp men sen får vi se. Besviken till max i alla fall och jag hoppas att chefen kommer på andra tankar.

Nu ska jag försöka avsluta mitt arbete sen cykla bort mot syster yster.

Kram på er därute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0