8 December

What a day .. Drömt om skolan hela natten att jag varit underkänd i alla mina arbeten och att jag skulle kompletterat det till idag .. så imorse vaknade jag med en obeskrivlig värk i magen och då var det såklart magkatarren som dragit igång pga en dröm. Igår var en väldigt bra dag. Träffade Blegel och Filippa för en lunch på klitterbyn och vi visste inte mycket om stället mer än att Blegel trodde att det kostade runt 90 kr. Vi kom dit och det var ett väldigt fint ställe med personal som gjorde allt regelrätt och det var tyst och lugnt. De visade oss till salladsbuffén och sen berättade de att soppan serverades i restaurangen och vi tänkte " jaha okej , det är soppa till lunch " så vi tog sallad och förberedde oss på att ta soppan senare.. salladen var rätt mättande så att det bara var soppa var rätt lugnt. DÅ kommer servitrisen och frågar om vi kan tänka oss soppan innan varmrätten?????!?!??! Vi som var så mätta skulle alltså äta soppa och sen mer mat.. vi lyckades få i oss en sked soppa innan varmrätten kom som var kycklingfile med ljummen sallad av palsternacka och balsamsås typ. Sen var det ostbricka till det.. Kan säga som så att vi var mätta länge efter denna rejäla måltid på trerätters till lunch. Priset blev vi såklart nervösa för då mannen framför betalade 425 kr haha ! Det kostade dock 95 kr så det var det minsann värt.. Efter lunchen åkte jag och Filippa hem till henne för att dricka lite kaffe med Linda och då bestämde även jag och Linda att vi skulle prova bygga pepparkakshus på kvällen så sagt och gjort vi åkte till maxi och köpte en massa grejer till det.. vi började kl 7 och slutade halv 12 på natten .. så det var inte det lättaste att klistra ihop skiten .. kommer kanske en bild senare. Trevlig kväll i alla fall.. NU sitter jag här och rättar vårt arbete som ska in imorgon , lite stavfel och så .. river snart av mig håret men börjar se ett slut på det hela. Ska börja städa undan här lite innan jag ska jobba mellan 15--21. Blir en promenad till och från jobb idag så jag får lite frisk luft. Helgen ser ut att bli väldigt lugn.. Blir nog lite vin i Hbg på fredag elller lördag och julskyltningen missar jag säkert pga jobb! får kolla på det.. ha en trevlig torsdag! Pussskram " Don´t let the fear of striking out keep you from playing the game"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0