18 April

Måndag igen och det innebär att det är långt till helgen =(
Jag jobbar hela den här helgen så det är egentligen inget att se framemot trots att jag tycker om mitt jobb.

Helgen har varit riktigt bra faktiskt, går inte att klaga på alls.
I Fredags umgicks jag med Alexsandra vilket alltid är skitkul eftersom vi alltid hittar på något spontant att göra. Vi började kvällen med lite mat och TV sen begav vi oss bort till Patrik som vi umgicks mycket med under gymnasietiden. Kul att han bor så nära nu när han flyttat in till stan.

Får inte glömma berätta om mitt dåliga samvete i Fredags. Efter jobbet åkte jag med Emma till hennes syster Petra för att kolla på en cykel till mig. Emma skjutsade sedan mig till ICA och när jag hoppade av så såg jag en sjukt söt liten pojke vid ingången.
Pojken stod där och såg så himla blyg ut och han vågade inte fråga en enda person som gick förbi om de ville köpa en majblomma av honom. När jag sen kom så sa han lite tyst "Vill du köpa en blomma av mig?"
Pojken var helt sönderbränd i ansiktet så förmodligen har han stått där hur länge som helst.
Jag kunde inte säga nej så jag sa åt honom att jag skulle köpa en majblomma av honom när jag kom ut ur affären igen. Han sken som en sol och sa "Tack så jättemycket".
Jag gick in på ICA och velade där i säkert en timme innan jag gick till kassan och betalade. När jag kom ut hade pojken slutat för dagen och sen dess har jag ångrat något helt enormt att jag inte köpte en blomma direkt av honom.
Kommer ihåg hur han ser ut så jag ska minsann inte ge mig förren jag ser honom igen så jag kan köpa en av honom. =)

I lördags gick jag upp hemskt tidigt för att ta bussen med Tina till Strövelstorp. Väl där hämtade Borg oss och sedan styrde vi FBC-bilen till Malmö Arena.
Vår uppgift var att jobba för Svenska spel i deras aktivitetsrum som kallades Duellen.
Uppgifterna bestod av att leka med en massa barn på olika stationer vilket jag i regel tycker är skitkul men tro mig, detta var fantastiskt tråkigt.
För det första var det en värdelös dj som spelade i vårt lilla rum och ljudnivån var hemskt sen var arbetstiderna helt sjuka.
I slutet lyckades vi dock smita undan så vi såg herrarnas sudden och straffläggning som Storvreta vann.
Efter "jobbet" var vi bjudna på efterfesten på slagthuset men vi hoppade den då vi var helt slut. Vi tog oss till Ängelholm istället och somnade på Tinas soffa. Jag piggnade dock till och gick hem och städade kl 01 på natten =)

Igår vaknade jag också relativt tidigt så jag gick hem till Tina för lite frulle. Vi åkte sedan på loppis där jag köpte lite glas. Vi hann även med att kolla på Salamis när de spelade match.

Senare på kvällen kom Mackan, Gustav och Mandus hit. Sällskapsspel stod på schemat och vi hade riktigt trevligt. Har inte skrattat så här mycket på jättelänge. Nya uttrycket när någon är korkad är att säga "Strövelstorp". Inte många som förstår det skämtet om man inte hört ryktet om hur puckade dagens elever på Strövelsstorpsskola är :)

Nu ska jag snöra på mig joggingskorna och bege mig till jobbet. Jag ska jobba med Jeanette ikväll och det brukar alltid vara lika trevligt.

Ha en bra Måndag så hörs vi!

Puss på kinden.





På torsdag blir jag ljus igen .. HJÄÄÄLP!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0