My faith is shaking

I can almost see it
That dream I’m dreaming but
There’s a voice inside my head sayin,
You’ll never reach it,
Every step I’m taking,
Every move I make feels
Lost with no direction
My faith is shaking but I
I gotta keep trying
Gotta keep my head held high

There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be an up-hill battle
Sometimes I'm gonna have to lose
Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb

The struggles I’m facing
The chances I’m taking
Sometimes might knock me down but
No I’m not breaking
*I may not know it 
But these are the moments that
I’m gonna remember most yeah
Just gotta keep going
And I, I gotta be strong
Just keep pushing on
Cause...

There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be an up-hill battle
Sometimes I'm gonna have to lose
Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb

There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be an up-hill battle
Sometimes I'm gonna have to lose
Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb



Detta är text från den underbara låten - The climb av Miley Cyrus! Tycker att den här låten stämmer så bra in på mitt liv just nu. Jag vaknade upp med världens ångest imorse och kände att jag klantade mig så med mitt gymnasieval. Hade jag inte ändrat mig några minuter innan gymnesievalen skulle lämnas in så hade jag nog inte varit där jag är idag. Jag har bara gymnasialutbildning och tyvärr så är det för mig en jävla skitutbildning. Visst samhälle/samhälle är brett och BRA om man ska läsa vidare. Jag ska läsa vidare i framtiden men just nu när jag inte läser så hade det varit bra med barn och fritid eller friskvård.

Precis som låten säger så har jag en lång väg till mitt slutliga mål och mitt mål är att ha en bra utbildning och ett bra jobb. Men för att detta ska kunna slå in måste jag veta vad jag vill bli. Jag såg en annons i tidningen precis om att man kunde läsa en snabbkurs till massageterapeut. Det är ju ändå en utbildning och jag vill lära mig massera. Dock är det ingen yrke jag vill ha i framtiden men det är ännu en sak att fylla på sitt cv med! SKA JAG ELLER INTE ? Det är i malmö..

Jo jag vill .. jag ska .. nu ska jag inte vela mer!

Från och med nästa vecka (krävs en hel vecka så börjar på måndag) så ska jag ta tag i mitt liv. Det ska bli så som jag vill ha det. Sarah Henriksson är ingen som tänker misslyckas. Vill jag att något ska hända så händer det.

Jag tycker jag har tillräckligt mycket skinn på näsan för att klara av de tuffaste utav utmaningar!

 

Nog om det seriösa:

Idag  är det onsdag (no shit) vilket innebär att jag snart ska gå med Emma till mormor så hon får vara där en stund , sen ska jag inom affären och köpa en citron, hur fan kan man vara sugen på citron? sen ska jag hem en snabbis packa gymväskan , åka till väla en snabbis om sofia nu hade tänkt lämna in sin telefon, ringa the phone house ang min försäkring och sen ska jag till gymmet och svettas sönder. Ska träna hela kroppen idag. Så länge inte foten pallar trycket så får resten av kroppen lida istället.

   Efter gymmet så är det lill-lördag på riktigt .. då blir det bra Tv och varm-oboy.

Men som sagt nu ska jag till mormor. Ha det fint .. trevlig "lillhelg"!

/ Sarah




 
Saknar dig.


Kommentarer
Postat av: Lina

En massageutbildning är ju skitbra. GO FOR IT! Du är nog allt skyldig mig lite där ;)

2009-11-25 @ 22:41:08
URL: http://linastarnert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0