Får man ta hunden med sig in i himlen!?

Ikväll blir det slappe,:) ska göra filosofiläxan strax sen ska jag bädda ner mig i soffan med en skål clementiner . skruva upp ipoden på högsta volym och ligga och filosofera till Änglahund;) haha , skånskan i den är så härlig..:) Å texten är så klockren! :) Nu blir farmor glad när jag lyssnar på hennes favorit! :)


Ikväll är dte Grey´s anatomy, :) meee likeeey! Å ikväll verkar det händelserikt dessutom! :) Dock är man lite trött på huvudrollsinnehavaren, Meredith! satan med problem tjejen har o inga viktiga heller..  men de behövs väl för att fylla ut manuset lite..:)








Men jaa haj o ivaj! vi höres, :) kopierar in låttexten till Änglahund ;) så kan vi ju sjunga tillsammans eller något ;) ... Not.!


Det var sent en kväll vi hade spelat på en marknad  Trött o frusen stod jag kvar bakom scenen en stund 
När jag hörde någon mumla nåt om saknad, där i gräset satt en man och en liten hund







Hej du speleman kan du svara på min fråga
Den e ärlig o jag menar varje ord När vår herre släcker livets låga och de e dags att lämna denna jord

Får man ta hunden med sej in i himlen
Han är snäll och han har vart en riktig vän
Han e klok o fin o skatten e betald
Får man det du speleman då blir jag glad










Jag svarar lite enkelt som man gör Du din hund kommer säkert till himlen när den dör
Någon ropade det är dags att åka hem
När jag satt mig i bilen tänkte jag på frågan igen

Hej du speleman kan du svara på min fråga
Den e ärlig o jag menar varje ord När vår herre släcker livets låga och de e dags att lämna denna jord
Får man ta hunden med sej in i himlen Han är snäll och han har vart en riktig vän
Han e klok o fin o skatten e betald
Får man det du speleman då blir jag glad

Hej du speleman kan du svara på min fråga Den e ärlig o jag menar varje ord
När vår herre släcker livets låga och de e dags att lämna denna jord
Får man ta hunden med sej in i himlen Han är snäll och han har vart en riktig vän Han e klok o fin o skatten e betald
Får man det du speleman då blir jag glad

För honom var frågan så viktig att han får säkert ett ärligt svar
men vem kan du svara riktigt att hundar får nog på jorden stanna kvar

Hej du speleman kan du svara på min fråga Den e ärlig o jag menar varje ord

När vår herre släcker livets låga och de e dags att lämna denna jord
Får man ta hunden med sej in i himlen Han är snäll och han har vart en riktig vän
Han e klok o fin o skatten e betald Får man det du speleman då blir jag glad

Får man ta hunden med sej in i himlen Han är snäll och han har vart en riktig vän
Han e klok o fin o skatten e betald
Får man det du speleman då blir jag glad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0